------------------------------DRAMA, FILM, MOVIE AND STORY OF MY LIFE-----------------------------------------------------------------
Dikuasakan oleh Blogger.
RSS

Ujian Kecenderungan Kemasukan MRSM (UKKM) di MRSM Pasir Salak.

Baru beberapa hari yang lepas , aku bru jer lepas ambik ukkm kat mrsm pasir salak.
ujian tu merangkumin tiga test , math , sains dan personaliti. dalam banyak-banyak test math paling susah yang membuatkan aku jadi giler ketika menjawab nyer. test personaliti lah yang paling senang tp aku jugak yang paling last keluar lab , tak tau kenapa.








aku pilih mrsm pasir salak sebab , inilah yang paling dekat ngan umah aku. mrsm ini ditubuhkan pada tahun 2003. tak silap aku larr... sebut saja mrsm ini..., debat merupakan salah satu benda HEBAT di mrsm ini. mrsm ini pernah berjaya mendapat tempat sebagai naib johan dalam Pertandingan MRSM Se-Malaysia selepas dikecewakan oleh peserta tuan rumah iaitu MRSM batu pahat.



mrsm pasir salak , kampung gajah perak



gambar dari atas bukit

berbalik kepada ukkm, ujian ini merangkumi 150 soalan . matematik- 50 soalan , sains - 50 soalan dan personaliti - 100 soalan. sememangnya susah , kena guna kebijaksaan IQ kita sendiri. jangan risau, ujian nie dalam bentuk soalan objektif A,B,C dan D. pilih jer salah satu. yang pasti bukan soalan PMR.



pada mula nya , aku ingatkan test personaliti jer, beberapa hari sebelum test, kakak aku gitau aku test tu ada melibatkan math dan sains. aku terus speechless dn revice balik buku rujukan aku blik.lupa nak britahu, test terbahagi kepada dua sesi, pagi dan petang. aku pilih petang tak de lah rushing sangat.ujian tu buat dalam komputer...

sekian.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 ulasan:

Sofian Aziz berkata...

Tahniah Azimi kerana mendapat 7A1B di dalam peperiksaan PMR yang lalu. Cikgu doakan Azimi berjaya mendapat tempat di MRSM nanti...

az mcflurry berkata...

terima kasih , cikgu.....

Catat Ulasan