------------------------------DRAMA, FILM, MOVIE AND STORY OF MY LIFE-----------------------------------------------------------------
Dikuasakan oleh Blogger.
RSS

WAHAI DIRI.... TABAHKAN LAH HATI ...


Mcm biase aku masih di rumah... alhamdulilah dalam cuti ni aku dh ade lesen P... lepas ni tk perlu lah aku pikir2 lagi about lesen lagi....
dalam cuti ini ternyata dugaan mendatang jauh lg besar ... all it's about my future... ouwh...

first of all... aku tidak dpt tawaran IPG... ataupun institut pendidikan guru...  takpe2... boleh sabar lg... dh tkde rezeki kt situ.... nk buat cm ne.... walaupun terasa iri hati juga kepada rakan2 satu batch yg result jauh lebih rendah dr aku dpt....masakan yg dpt satu A pun dpt... nk buat mcm mne, dh rezeki dierr...



 rse mlas plak nk lyan facebook skrg ni... rata smua nk post offer yg mereka dpt jerr... di ipta mahupun swasta.... tkpe2... sabar... sabar.... ini smua dugaan...

Second...! yg kedua...  alhamdulilah tk lama selepas itu... aku dpt offer untuk foundation of sc and technology di Kolej Mara Kuala Nerang, Kedah... asasi ini selama satu tahun di bwah program UniKL..
Offer ini sedikit sebyk dpt mengubat hati yg sedikit kecewa demikian hari... tetapi malang nyerr parent aku sendiri sgt tidak berkenan akan UniKL itu... kerana terlalu risau akan masa depan aku sewaktu degree selepas asasi itu nanti... asasi ini sememg nyerr kena dn wajib sambung ke unikl... parent aku risau sgt2 nanti time degree kne byar berpuluh2 ribu utk yuran pengajian... dn skrg tawaran itu dh lupus tarikh nyerr... kerana kne wat penerimaan sebelum 25hb...





nampak gaya nyerr ... kolej mara k.nerang dn unikl tidak ditakdirkan rezeki untuk aku... pd mula nya aku sendiri kecewa lg kesal.. tp, aku masih waras utk berfikir... pilihan ibu bapa kita sendiri sebenar nya adalah yg terbaik buat kita walaupun kita tidak suka akan pilihan itu... ramai rkan seperjuangan aku di MRSM turut dpt offer tersebut dn berkehendak utk menerima nya.. parent mereka sendiri menuruti shja pilihan mereka itu... uhhmmm... mungkin mereka itu dr keluarga yg berada dn senang yg tk perlu fikir akan kos tangungan pengajian yg byk.... mungkin beribu2 itu tidak menjadi masalah bg mereka....

Yg ketiga....   tk lama selepas itu.. hadir pulak keputusan matrik pd tarikh 24hb... alhamdulilah... aq dpt...
aku di tempat kn di Kolej Matrikulasi Johor... nun di ratusan kilometer ke selatan dr perak... hairan aku dibuat nyerr... offer KMJ ini mdapat persetujuan yg hangat plak dr ibu bapa aku.... tapi..., apa pun parent aku masih menunggu dn menanti result UPU dlu....


Pe pun parent aku decide tggu UPU dulu sebelum membuat sebarang keputusan... uhm... BAIKLAH! aku turuti segalanya...  segalanya ada hikmah nya....

tarikh semakan UPU kluar pada 2hb mei.... kini aku menghitung hari ke detik dn hari itu... moga2 aku dpt sesuatu di UPU nanti...

aku tidak kisah di mana2 offer yg aku dpt... asalkan aku dpt smbung blajar... skrg tugas aku hanya utk blajar dan blajar... sekurng-kurng nyerr segulung ijazah buat ibu bapa aku... dn kejayaan dlm kerjaya aku di masa hadapan kelak... insyallah...






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan