------------------------------DRAMA, FILM, MOVIE AND STORY OF MY LIFE-----------------------------------------------------------------
Dikuasakan oleh Blogger.
RSS

HORMATLAH RAKAN ANDA.........


Menjadi pelik pulak blog nie...,asyik tentang kat maktab jerk......
Nak buat macam mane dahhh..... idea nak tulis post baru, semua tentang maktab aku jerr....
Maklum lah, aq dh berbulan lebih tak balik rumah....  jadi idea semua tu pun mencurah-curah daripada maktab aku jer lah yerk.......

aku anggap blog nie tempat mengeluarkan isi hati yang terpendam.... dalam erti kata lain pulak..., DIARI lah kot....

Berbalik pada tajuk di atas ....., DUGAAN??? ......
kat mane lagi ,..., kat maktab lah........
sem 1...., sem 2...., lain pulak cerita nyer......

sem 2 lebih kepada masalah dengan rakan2 stu maktab.....
Isu yang aku kaitkan dengan member maktab aku adalah pasal KEPENTINGAN MENGHORMATI RAKAN LAIN... tak kira stu maktab ker, .. satu batch ker.., satu kelas ker..., mahupun satu bilik....
Nak senang, semua pelajar dalam satu sekolah......

Dalam kelas aku..., yang terdiri daripada 28 orang ternyata mempunyai berbagai-bagai sikap mahupun adab.......



perkara tu memang tidak menjadi masalah dalam hidup belajar kat maktab tersebut...., TETAPI...., terdapat seorang daripada 28 orang ini menjadi masalah untuk aku.....dan masalah bertambah serius apabila dia duduk betul2 sebelah aku....

biar aku cerita slow2.......



pelajar iini digelar angry bird bomb yang kalor hitam tu.... sebab dia berketurunan mamak.......
selain itu atas sikap nyer yang agak tidak beradab dan kurang ajar bagi aku..... dalam banyak clazmate yang lain , aku lah yang mendapat tempias dan terasa atas sikap nyer.....

dia sering mengata dan menganggu aku lebih2 lagi time belajar...... mulut dan bicara yang tidak pernah menerima teguran aku membuatkan aku sering sakit dan terasa hati , malahan terganggu dari segi mental dan emosi ....sehinggakan aku tidak mendapat fokus dalam kelas time P&P..walaupun duduk di barisan hadapan sekali.... aku mula stress ........

masalah nie pernah aku hadapi sebelum ni...,tetapi time itu aku dapat menghadapi dengan mudah....,
tetapi dalam cerita ini sebaliknya....malah memberi kesan iaitu,.jiwa dan hidup aku di dalam maktab tidak tenteram dn tenang.....

persoalan sekarang ...., bagaimana hendak menhadapi manusia sebegini....???
cadangan amat diperlukan dalam postkali ini.......



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan